Wednesday, October 31, 2012

ADAKAH ISTERI PEMBANTU SUAMI ?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

Untukmu yang bergelar suami.
Isterimu bukanlah PEMBANTUmu yang hanya sibuk melayani semua keinginanmu,
yang kau bebankan semua tanggungjawab tanpa tidak mengambil tahu bagaimana si dia mampu menyelesaikan semua pekerjaan itu,


Suami sekalian,


Ingatlah isteri adalah amanah yang ALLAH titipkan kepadamu, seperti juga anak-anakmu yang dilahirkannya.
Maka jika kau tak mampu membuatnya tersenyum, jangan sakiti hatinya dengan sikapmu.
 
Jika kau tak mampu membuatnya bahagia, jangan membuatnya berduka, dan jika tak mampu membawanya ke syurga-Nya, janganlah menjerumuskannya kedalam api neraka.
Sekali lagi dia adalah amanah-Nya buatmu, yang punya hak atas dirimu. Maka jadikan dia pelengkap hidupmu, penyempurna agamamu.

Mulianya seorang isteri disisi Allah…
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri
Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
Biarlah buruk mana isteri anda,
sayangilah mereka….




CHEF RIZZ CUBA SELAMATKAN RUMAHTANGGA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

sedangkan lidah lagi tergigit .. tapi jangan lah sampai nak bercerai beraiii .. huhuh sedeyy bila tahu ... sayang kan huhuhuhu .. kita sama2 doakan buat mereka ..


Akhirnya, selepas spekulasi demi spekulasi, Chef Riz yang juga merupakan anak kepada Chef Wan mengaku bahawa rumah tanggan dia dan isterinya, Ana Dahlia sedang bergolak.
Semalam, sebuah portal hiburan melaporkan bahawa ada saksi mengatakan terlihat pasangan ini mengambil borang permohonan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Kajang. Namun, menerusi laporan Kosmo! hari ini, Chef Riz menafikan perkara tersebut.

Menurut Chef Riz lagi, dia kini sedang dalam usaha untuk menyelamatkan rumah tangganya dan mengaku masih sayangkan isterinya, Ana Dahlia.

“Biasalah dalam perkahwinan, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula hubungan suami isteri. Memang kami ada perselisihan faham dan saya ingin menyelamatkan perkahwinan kami.

“Saya sayangkan dia (Ana) dan saya harap jodoh kami panjang. Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu, tunggu sahajalah perkembangannya.” – Chef Riz. Apa pun, kita doakan yang terbaik dan OHBULAN! kini sedang mencuba untuk mendapatkan penjelasan dari Ana Dahlia sendiri.


aduhhhh mereka baru berkahwin kannn ???
harap2 adalah jalan penyelesaiannya .. since semalam akak dgr berita macam nie dari mereka nie cuma belum di sahkan lagi ... hari nie :(




WALIMATULURUS TUTTI & SUAMI

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

selamat pengantin baru buat dua pupu akak , Pn Tuti dan suami .. nama penuh macam biasa .. akak bukan nyee ingat , yelah kami membesar dan kenal mesra dengan nama manja dan panggilan pendek sahaja .. maka dah terbiasa .. hahahaha ada yg macam akak tak ?? specis yg x ingat nama penuh sedara mara ?? ahahha jgn tipu ... rasanya ada jeee yg kat luar2 sana sama macam akak nie ;))
ok x mo citer banyak sbb pic dah menceritakan segalanya .. i'm rushing right now !!!

pelamin yg sgt2 owesome kan ! .. I suke combination colour pelamin nie ... 
sooo sweet !

yaaa dulu kami sama2 sihat .. kini tutti sahaja muahahhahah .. ko jgn mara tauuu ! .. ko tetap comel di mata kuuuu muahahhaha


tembakan kuu yg entah hape2 kann .. adehhh ader ahkak kesah ! ... janji ku puas pegang dan menembak canon kuu muhahahhaa ... ( dah kenapa ngan haku nie dari tadi duk gelak2 .. dush dush )

  anak2 yg mengila arituu termasuk anak akak .. x tahu lak akk nie , majlis dua pupu akak nie disediakan MASHMALLOW uuuuu !! .. sakan budak2 dukk kerjakan niee aje .. hilang makan semua ... huhuhu
 

  pic agak blur , tembakan dari amanina .. mereka dah ralit makan marshmallow sampai anggah sahaja yg lalu nak makan nasi yg dihidangkan .. anakkkk oh anak !

tudiaaaaaaa pasangan nyeee .. mak aihhh sgt2 slim .. muahahhaha
ko jgn mara tutti .. sib baikkk ko x der blog .. kalau tidak mauuu ko belasah haku kann ... adehhhhhhhhh ekekek .. semoga bahagia ke anak cucu beb ! ... 

wehh bile nak amik HL ngan haku .. pueh pujuk nieee .. lepas nie kena pose lebih2 utk somi tersayang ekkeke ... ha satu layiee , masakan hari tuu superbb beb ! .. mak long masak memang terbaik .. oh yaaa mak saudara akak adalah tukang masak lauk2 pengantin .. soo bila anak dia kawin .. tahu2 ajelahh betapa sedap dan enakk nyee masakan yg dihidangkan .. perghhh terbaik ..

pic ??? ahahha x sempat lah nak snap .. ngan keadaan kelam kabut ramai owang kannn .. malas lagi satu , nak usung canon kuu tuu .. dah lah org duk pandang atas bawah .. konon aku bersalah lah kannn .. rupenya ada di celah2 ummat tuu menegur aku .. cantik JUBAH ! .. mak aihhhhhhhhhhhh sebab tuu ke ??? muhahahaha .. sib baik dia cakap cantik jubah kalau dia cakap awak CANTIK ! .. fengsan !!!! ;))




RABU TANPA KATA : RENUNGAN BERSAMA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

sharing is caring ;)


" BERHIAS UNTUK SUAMI DI PEJABAT ??? "

Tuesday, October 30, 2012

DUGAAN ANAK : ANAK SAUDARA PUN BOLEH

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

dua2 akak sayang .. dua2 buah hati akak .. adik akak dan anak saudara akak , inilah adik akak yg dah pun berkahwin selama 9 tahun , namunnn dia masih belum dikurniakan lagi cahaya mata .. adakalanya bergenang air mata bila dia melihatkan kelahiran anak2 saudara dia , sedangkan dia masih menanti dengan penuh harapan  .. sedih dan pilu .. jauh disudut hati dia , dia selalu berharap dan berdoa , agar dia tidak putus harapan ... harapan utk memperolehi anak sendiri , darah daging sendiri .. 

apakan daya , akak dan ahli keluarga x pernah putus berdoa utk dia .. dgn harapan doa2 dia dan suami serta doa2 kami akan didengar oleh allah .. sesungguhnya dugaan dlm memperolehi zuriat ini mempunyai maksud yg sgt mendalam .. hanya allah subhanwataala yg tahu segalanya ..

pilu hati melihatkan wajah adik akak nie .. pic nie akak ambil sewaktu kami beraya di rumah MIL adik bongsu akak di CHINI ... masa nie dia dakap amni sambil berkata
 " amni ikut mama ann duk KL lah .. leh mama ann jaga dan jadi peneman mama ann "
 ( mgkin terluah didalam hati ).. piluuu hati akak .. sambil2 dia cakap .. " x ada anak sendiri , anak saudara punn jadilah .. amni punn jadilahhh " 

 bukan x pernah usaha .. bukan x pernah nak mencuba .. namun ajal maut dan rejeki semua di tangan allah yg maha kuasa .. kita akan terus berusaha tanpa kenal erti jemu .. pernah suatu ketika dia meluahkan perasaan dengan menyatakan betapa dia penat untuk berharap , penat utk berdoa .. namunnn akak selalu menasihatkan dia .. jgn putus harapan dik ... allah maha mengetahui .. teruskan berdoa dan merayu tanpa putus asa .. insyallahhhh dia akan paham dan dialah tempat kita mengadu segalanya ...

manakan hati tidak patah semangat , bila melihatkan wajah anak2 buah , terutama adik ipar akak tuu , selalu seperti merajuk hati .. nak2 bila dgr salah seorang dari kami perolehi anak atau mengandung lagi .. huhuhu .. lagilahhhh , namunnn apa yg dpt kami katakan .. bersabar lahhh ..



titipan khas buat adik ku zuraihan  : jgn mudah mengalah dik .. akak percaya ko dan zack akan perolehi jua zuriat .. percayalah dan percayalah kekuasaan allah itu sendiri .. jgn putus asa .. kami ada bersama menyokong ko dan zack ! ..



ZALIF SIDEK TEMAN BARU FIDA IBRAHIM

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

untunglah siapa yg dapat fida kan .. cantik dan manis orang nya .. x sangka pula x student SHAHPUTRA nie seorang yg sukekan jenaka .. sampai teman lelaki terbaru dia juga adalah pelakon komedi .. haiii x sangka pula pilihan dia skrg nie adalah pelakon komedi Zalif Sidek .. yelahhh ...

 ingatkan pelakon secantik Fida akan cari teman lelaki yg handsome , kacak dan macho .. paling tidak macam Fahrin Ahmad .. ekekke .. hati orang kann siapalahh yg tahu .. apa2 punn akak suke kalau mereka jadi berdua ... macam sepadan jeee .. zalif lakk tembam2 tembun gituuu .. haiiiiiiii ;))


PETALING JAYA: Pelakon Rafidah Ibrahim (Fida) mengakui sedang berkawan rapat dengan pelakon komedi Zalif Sidek selepas hubungannya dengan pelawak Mamat (Sepah) dan seorang usahawan bergelar 'S' menemui kegagalan.

Fida, 26, berkata, dia mulai rapat dengan Zalif atau nama sebenarnya Md Zalif Naquiyudin Wan Abu Bakar Sidek, 27, sejak dua bulan lalu kerana kesungguhan lelaki itu yang mahu mengenalinya dengan lebih dekat.

"Kami baru berkawan rapat dan belum ke tahap bercinta. Rasanya tak salah kalau saya bagi peluang kepada dia (Zalif). Lagi pun, masing-masing masih solo.

"Dia seorang lelaki yang budiman. Saya suka dengan keberanian dan keikhlasannya mahu mengenali saya dengan lebih mendalam," katanya ketika ditemui mStar Online.

Mengenai keintimannya dengan Zalif yang juga seorang pelakon komedi, Fida berkata, dia mudah tertarik dengan lelaki yang gemar berjenaka dan periang.


dia nie pelakon komedi yg berlakon dgn Lisa jadi bapa tuu kan .. haaa akak suke citer tuu .. cute sgt dia jadi bapa .. kira dia nie pelakon komedi yg sedang meningkat naik .. lebih kurang pesaing Zizan lahh nie ... ;)
apa2 punn semoga mereka kekal berkawan dan akhirnya bercinta dan kawinnnnnnnn .. hope will be happy ending .. suke je akak nie .. sbb tgk dia dan fida nie cute ekkeke ;)

AKHIRNYA : KFC DOUBLE DOWN !

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

ok sorry2 sbb lambat online .. kejap lagi ada meeting .. soo up entry pasal keghairahan anak2 dan akk makan KFC nie .. alhamdulillahhh akhirnyaa merasa juga anak2 makan ekke .. yelah dah lama mereka mengecek nak makan kan .. soo hari tuu khamis malam jumaat akak bawa anak2 menikmati KFC .. 
terserlah kenikmatan mereka menikmati hidangan KFC .. bukan selalu kan .. ;) haa masa nie ramai orang x yah cakap lah kan .. x menahan tgk org .. ingat kan x sampai hujung bulan x ramai .. rupenya kebetulan esok nak raya .. semua org malas nak masak ekeke ;)
 
   



 

 
 
 

yaaaaaaaaaa akhirnyaa merasa juga akk makan KFC Double Down nie .. erghhhhhhhhhhhhhhh terbaik lahhh .. tapi macam biasa .. x habis .. bila x habisss banyak pula yg kami tapau .. anak2 punn dah pandai makan seketui sorang .. akak je amik double down nie .. yg lain2 amik plate ;)

Monday, October 29, 2012

UPDATE BLOGLIST DAKU

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

selama nie akk x pernah nak update bloglist akk , kira2 dah dekat 100 orang yg memang setia menyinggah ke rumah akk , akak sgt2 hargai .. namunnn petang tadi dengan rasa sedih hati , akak terpaksa remove beberapa blogger yang memang kelihatan seperti SEPI sahaja (berbulan2) & privatekan .. x tahu kenapa , bila menyinggah dia memang x update .. soo akak terpaksalah dengan berat hati meremove blog beliau .. minta maaf sgt2 .. bukan kata akak sombong tapi akk nak bagi laluan kepada blogger2 yg segar update dan selalu mengunjungi akak bertapak di blog akak , agar mudah bagi akak membalas kunjungan mereka ..

tapi x semua lah kan .. mana yg SEMPAT memang akak akan kunjung kembali .. sbb dalam sehari tuu akak hanya sempat BW 30-40 buah blog sahaja .. jgn marah tauuu .. insyaallahhh mana yg sering berkunjung ke blog akak , konpermmm akak singgah walau ada masa2 tuu lupeeee huhuh tapi insyaallahhh akak balas jejak kowang punyeee ;)

oh yaaa tanpa SEGMEN atau apa2 .. nak bertanya ada ke diantara uolss yg nak joint bloglist akak , alaa x seberapa pun .. yg benar2 rasa blog akak nie best ( padahal merapuu aje eekek ) bolehlah tinggalkan link uols disini yaa .. segan lak akk nie .. akak bukan lah popular mana .. cuma blogger sederhana sahaja .. . maklumlahh akak nie mudah lupa .. kadang2 tuuu ada diantara uols yg dah kerap singgah tapi akak x letak pun uolss dlm bloglist akak ..huhuhu soryyy sgt2 tau ! .. jgn maraaaaaaa ... maklumlahhh faktor usiaaa ahaksss !!!

ps : akk memang x der moof nak buat segmen .. jgn lupe tinggalkan aje link uols disini .. mana yg dah memang ada x perlah .. mana yg masih lom ada ;)


BILA SUAMI KU DITANYA " SAYANGKAH AKAN DAKU "

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِالرَّحِيمِ

salam semua

bila ada masa2 aku bertanyakan kepada suami ku ..adakah dikau menyayangi ku ?? ..dengan wajah pelik2 dia memandang wajah ku .. lalu berkata .. " eh dah kenapa ngan awak nie ?? ... " adehhhh dia soal lak macam tuu .. maka berderailahh hilai tawa .. aduhaiiii abang .. kena tunggu buang tebiat ke baru nak bertanya .. ahhahaha .. bila kenang2 balik , memang macam orang buang tebiat .. 

tapi tu semua kasih sayang kalau diucap banyak kali kan bagusss .. tapi ada jenis lelaki yg akan bosan , bengang , dan buat2 bodoh aje .. ekkeke tul tak ?? agaknyee mereka nie jiwang2 masa belum kawin je koot ... nak2 hubby akak , mgkin sbb kami dah 12 tahun hidup bersama .. kata2 sayang , kasih tuu kalau diucap , macam ala2 pelik jee ekeke .. akak pun kadang2 tuu macam rasa pelik ... huhuuhu namun hakikatnyaaaaaaaa adalah


IMAM SYAFIE pernah ditanya oleh isterinya, “Suamiku, apakah engkau mencintaiku?” Beliau menjawab, “Ya tentu saja, dirimu adalah sebahagian dalam hidupku.”

Mendengar itu, isterinya bertanya lagi, “Apakah engkau juga mencintai Allah? Bagaimana mungkin dua cinta menyatu dalam HATI seorang mukmin. Cinta kepada Allah dan juga mencintaiku?”

Beliau tersenyum dan mengatakan kepada isterinya dengan pandangan mata yang lembut penuh kasih sayang.
“Kerana cintaku kepada Allah, maka aku mencintai makhlukNya, memperlakukan dengan hormat dan penuh kasih sayang terhadap isteriku, anak-anakku dan sesama insan. Aku MENCINTAIMU kerana CINTAKU kepada ALLAH.”.

ps ; alamakkkk jiwang lah pulakk ekkeke sesekali kann .. kalaulahhh hubby akak pandai baca semua nie .. huhuhuh .. kena terima kenyataan dia x pernah buka dan x pernah pandai buka blog .. kalau dia teringin nak baca punn , bila dia secara kebetulan tgk akk update blog .. dia tanyee dan adalah dia baca sikit2 .. tu ajeeeeee huk huk huk ... tapi x per ... hari2 ajar dia erti kasih sayang , ambil berat hal2 dia .. harap dia semakin paham , kerana waktu akan mengajar kita .. insyaallahh sama2 kita mengejar cinta illahi dan cinta org disisi .. aminnn ( pahit dipendam , semoga ada kemanisan di sebaliknya .. )

DUNIA MACAM - MACAM DI AIDILADHA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

bila tgk dan baca berita nie .. ngeri lak .. memang kebetulan bila tiba musim raya aji nie kanak2 paling suke berada di kawasan penyembelihan .. sbb xcited nak tgk proses sembelihan lembu kan .. tapi hakikatnya adakalanya kita x sedar bahawa bahaya ada dimana2 .. mana tahu terjadi macam di india nie .. aduhhh menakutkan betul .. yg peliknyaa macam mana lembu disana boleh jadi liar dan boleh terlepas ! .. fuhuhuhu nampak sgt org2 disana x pakar koot .. adohaiiiiiii


Budak Lelaki Cedera Ditanduk Lembu Korban - KARACHI, Pakistan : Seorang budak lelaki cedera selepas dia ditanduk seekor lembu jantan yang akan disembelih sempena Hari Raya Aidiladha di sini kelmarin.

Budak tersebut ditanduk semasa haiwan itu mengejar kanak-kanak itu. Bagaimanapun, budak itu hanya mengalami cedera ringan ketika haiwan tersebut terlepas daripada ikatan ketika ia hendak disembelih. 

Pemiliknya, Abdul Quddoos berkata, lembu korban tersebut berjaya ditangkap semula dua jam selepas ia terlepas. Sementara itu di bandar Peshawar, seekor lembu korban yang terlepas mencederakan tiga orang termasuk seorang budak lelaki berusia 12 tahun.

Seorang anggota polis, Abdul Waheed berkata, berpuluh-puluh orang mengejar lembu tersebut selama sejam sebelum ia berjaya ditangkap semula. Di Gaza, seorang lelaki Palestin mati selepas dipijak seekor lembu korban yang terlepas di Rafah, Genting Gaza. 

Seorang pegawai kesihatan, Ashraf al-Kidra berkata, kira-kira 150 orang dirawat di hospital di wilayah Palestin kerana cedera akibat terkena pisau dan ditanduk lembu korban yang terlepas di lokasi penyembelihan. – Agensi


banyak pula kes sepanjang aidiladha seluruh dunia nie .. sampai lebih dari 150 orang yg cedera oleh pelbagai kes .. aduhaiii macam2 lahh .. sib baik di malaysia kita jarang dgr kes2 macam nie kan .. kalau ada punn ia agak terpencil .. 

teringat pula pada zahrien yg memang adakalanya berani duk dekat2 ngan kawasan penyembelihan .. semata2 nak tgk dgn sendirinya proses sembelihan .. huhuh nak larang macam x boleh .. cuma kena pantau sahajalah .. aduhhh seram lak bila baca kes2 macam nie ..


NASI LEMAK : BADAN RASA LEMAU

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

selamat pagi semua ... apa khabar uolsss ?? hari nie akk EL .. badan rasa lemah semacam , pagi2 tadi pusing mata ... memang badan rasa nak demam dari mlm tadi .. x tahulah kenapa .. nak kata makan daging banyak , tahun nie kami sepi ngan daging korban ! ... soo memang x muay manalah daging dan tulang korban .. nak sakit kann nak buat macam mana .. nak elak punn x boleh .. janji x berlarutan .. pagi2 nie ambil panadol lagi .. rehat2 kan diri .. pagi2 lagi hubby dah kuar .. sbb rasa tekak macam nak makan nasi lemak berdaun pisang .. alhamdulillahh .. dia belikan .. syukur sgt2 .. seronok tgk nasi lemak .. tapi bila makan rasa payauuu jee uhuhuhu

 nasi baik sambal x manis .. soo sedap lah jugak di tekak walau rasa payau ... nasi lemak nie rm1 satu ... ;) kalau x demam .. mauu makan 2 bungkus ! .. ;))

kuih ape nie ?? macam tahu2 je hubby belikan akk kuih nie .. sebab minggu lepas , akak ada cakap ngan dia nak sgt makan kuih nie .. dah lama x makan .. syukurrr dia belikan pagi nie .. :))
uols panggil kuih nie kuih kasturi ke kusui nieee ??

ps : pagi nie2 walau bdan rasa lemau .. nak juga online .. entry dah banyak dlm draff , hanya tekan publish sahaja .. nanti2 akak BW ye ..

Sunday, October 28, 2012

CHOC CHEESE CAKE

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


salam semua
haaaaaaaaa kejam kan akk nie .. malam 2 duk up entry cake .. ahhaha cheese cake lak tuu , haa nie nak menceritakan .. dan 2 kali beli cake nie .. mak aihh memang puas hati .. walau x sebesar mana .. tapi cake sgt2 marbelesss .. yelah memang melambung2 akak puji , maklummlahh org macam akk nie , dah lah x pandai buat kann .. soo mana yg sedap di tekak , seyess akak cerita dan puji2 sedap .. 

dah lah anak2 akk x suke makan choc kan .. bila dpt cake nie .. semua ada rasa nak merasa .. haaa bila mereka rasa .. mak aihh x cukup lah pulak ekkeke .. alhamdulillahh mereka suke .. maka 2x lah akk tempah dari officemate akk tuu .. rupenyaa adik dia yg buat .. ;))



dapat ari jumaat ... dah lah malam .. ape layiee .. ilang semua pantang larang makan kann .. hahahah nak2 cheese nie .. mauuu nyee .. x kan tgk je kan .. anak2 lepas potong makan .. potong makan .. ngap jugak lah akk nie ... 

uolsss dinner ape mlm nie .. akak nie sebenarnya dah rasa macam x sedap badan .. letih semacam .. lesuuu .. silap hb sok akak EL .. huhuhuh .. entah lahhh agaknyee berjangkit ngan anggah .. nak demam .. tapi fuh2 minta selesih .. sbb kalau akk demam .. huhuhu mauu macam setengah mati .. x daya .. 5 tahun sekali demam wehhh ..huhuhu



APEX MILIK LEUNIEY : ADIK2 SEMUA DAH PULANG KE KOTA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

apa khabar uols semua ?? sure petang2 ahad nie banyak xtvt kan .. banyak ke daging korban dpt ?? , akak x der punnn since hubby akak x sihat , hari nie punn masih ada saki baki demam dan sakit urat , walau x seteruk semalam dan kelmarin .. soo memang x der lahhh tulang pada hari raya korban kali nie .. sepiiii huhuhu , nak buat macam mana kan .. dah x der rejeki ... dan sabrien pula alhamdulillah , dah semakin ok .. walau masih dedar badannya .. dah boleh bermain ngan kakak nyaaa .. syukur sgt2 ... terima kasih atas doa2 kalian .. ;) akak je hari nie rasa lain macam , lemahh aje .. badan rasa x sihat sahaja .. harap2 x lah demam huhuhu .. sbb dah lama x demam akak nie ...

tengahari tadi semua adik2 akak dah beransur pulang kerumah masing2 .. sunyi sepi jadi rumah seketika .. begitulahh .. dpt berkumpul bila ada hari2 macam nie .. kalau idak .. x merasalah kami adik beradik riuh rendah .. maklumlahh adik beradik x ramai huhuh ... sedih pula bila semua dah balik nie .. bilelahhh dpt bersama mereka kembali kan huhuh

 petang nie barulahh dpt membuka blog dan membaca kisah2 menarik hari nie dan semalam .. nie akak tertarik ngan kisah terbaru APEX , pemain harimau malaya kita ..
akhirnya berakhir juga kisah APEX dan Leuniey nie .. hurmmm semoga panjanglahh jodoh mereka dan berkekalan sampai bila2 .. kita sama2 doakan yg terbaik buat mereka kan ..


 leuniey nie cantik kannn .. ada gaya2 patung animasi aje ekekek , macam cina punn ada .. pandaiiiiii apex cari macam dia ekeke ...

haa jgn lupe beli nona !

Akhirnya, penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi (Apek) dikatakan bakal melangsungkan perkahwinannya dengan Leuniey pada bulan Disember ini (kemungkinan 28 haribulan). Malah khabar gembira tersebut sudah diwar-warkan melalui media apabila mereka bergambar mesra umpama merakamkan gambar perkahwinan layaknya.

Bagaimanapun, difahamkan Mereka tidak bertunang tetapi bakal melangsungkan pernikahan sahaja. Majlis persandingan akan diadakan sebanyak dua kali iaitu di Hotel Renaissance Kota Bharu dan di Hotel Perdana Beach Resort Kota Bharu, Kelantan. 

Untuk info, perjalanan cinta Apek sebenarnya penuh ranjau duri apabila pada 2011 beliau bertunang dengan Aimie Harmelia (Jejari Runcing) sebelum putus ditengah jalan pada tahun yang sama. Seterusnya percintaan Apek dengan Dahlia Teck pada 2011 mengejutkan ramai pihak hingga menimbulkan pelbagai spekulasi... namun ia hanya bertahan selama beberapa bulan sebelum putus pada 2012.

Belum reda kontroversi, Apek digosipkan pula dengan Leuniey pada tahun sama hingga Leuniey didakwa putus tunang gara-gara percintaan tersebut. Meskipun menafikan gosip itu hingga timbul soal saman menyaman, namun 'bangkai gajah memang sukar mahu disorok di bawah karpet' hingga akhirnya mereka terpaksa mengakui telah 'jatuh cinta'.


SEMOGA BERKEKALAN LAHHH MEREKA KAN !!

Saturday, October 27, 2012

MAAJUN SEMAKIN LARIS

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

salam semua

alhamdulillahh , tadi ada tempahan maajun dari orang rembau negeri sembilan , x sangka pula ada yg berminat nak buat jualan dan iklan kan di blog dia .. syukur .. sedang dlm perbincangan lagi .. insyaallah kalau budak tu setuju dia akan call balik ..

maajun kampung nie memang sedap , sblm2 nie akak banyak menerima tempahan dari kawan2 pejabat dan dari luar , dari melaka , johor dan putrajaya .. haaa macam x caya org putrajaya makan maajun ! .. elokkk sgt2 .. jadikan amalan .. nak2 yg dlm pantang .. insyaallahhh semakin cantik , segar dan cergas ... yg penting ketat ! .... tersenyum manja cik abang ! ... ahahhaa ..

 tempahan dari rakan sepejabat .. alhamdulillah mereka suke makan .. tapi tulah budak2 muda zaman skrg tgk maajun .. uwekk sana sini .. adehhhh nie utk kesihatan dalaman lahh .. kalau luaran sahaja jaga , dlm x jaga macam mana .. bak kata org tua2 " berairrr sahaja" haaaaaa nak ke ??? ngehx3

 ini yg akak makan .. memang wajib lahhh , sejak dari anak dara akak makan .. banyak kelebihan .. kesihatan dalaman tuu penting , badan segar , x rasa letih / lemah2 badan .. berpeluh sokmo .. yang penting wajah tuu .. berseri2 .. merah2 .. x pucattt sokmo kan ... bukan nak memuji atau berlebih2 tapi HAKIKATnya itulah .. skrg nie bukan senang nak dpt maajun PURE .. buatan sendiri .. kira sgt2 berutnung sbb tuk sedara akak pandai buat ubat2 kampung nie ..

oh ya dia juga ada buat set utk bersalin .. semua ada .. param , ubat barut ... air akar2 kayu , ubat rempah ratus .. semua satu set utk org lepas bersalin .. nie ada tempahan dari kawan sepejabat , adik dia baru bersalin .. insyaallahh .... semua dipermudahkan  ;)

ps ; oh ya , yang pasal button HOME bawah header tu , akk dah cuba dgn link yg blogger ENA berikan , tapi x boleh lah dik , akak x jumpe EDIT PAGES dlm dashboard baru nie huhuh , ada sesiapa tak yg boleh tolong buatkan button HOME tu , sbb akak cuma nak buat satu je ... huhuhu

Labels

Suke (845) Makan - makan (411) Renungan (388) Hiburan (288) macam - macam (283) family (274) anak-anakku (237) Dunia (219) artis (204) Wanita (195) Tentang Aku (181) Familly (138) sedih (120) Syukur (108) Tips Kesihatan (86) Kawan - Kawan (85) Blogger (65) Info (63) GA (56) Majlis Kawin (55) Holiday (51) sedap (48) Tahniah (43) Contest (41) Diet (40) anak (39) anak-anak (39) Lawak (37) putra muhd saiful zahrien (36) Herbalife (35) anak saudara (35) puasa (34) Bday (30) Raya (27) nuffnang (27) suami isteri (27) lelaki (26) blog (24) Teladan (23) Pelik (22) hari raya aidilfitri (18) Award (17) jalan-jalan (17) Kasihan (16) By Hubby (15) Rintihan (15) Petua (13) Tips (13) Tips Kekeluargaan (13) Tips kecantikan (13) nur amni adriana (13) tips anak - anak (13) Benci (12) Sakit (12) Tanggungjawab (11) putri nur fatin sabriena (11) Al-fatihah (10) ibu bapa (10) meninggal dunia (10) putri nur fatin amanina (10) Kad Ucapan (9) Kenangan (9) Segmen (9) Terharu (9) kehidupan (9) pekerjaan (9) perkahwinan (9) awana kijal terengganu (8) berpuasa (8) tragedi (8) Bangga (7) Bloglist (7) Kagum (7) amalan (7) hari raya aji (7) kasih sayang (7) Tak Maafkan (6) cantik (6) kelebihan puasa (6) remaja (6) terima kasih (6) tips ibu mengandung (6) Perayaan (5) ULANGTAHUN (5) ayah (5) beriadah (5) menang (5) pemimpin (5) ustaz azhar idrus (5) Berangan (4) Friends (4) Hadiah (4) akhir zaman (4) hari bapa (4) pelajaran (4) persoalan hati (4) sekolah (4) Hari Ibu (3) Outing (3) mandi manda (3) panduan utk anak (3) biskut raya (2) keluarga (2) motivasi diri (2) ustaz Don Daniyal (2)

HUBUNGI SAYA KERANA SAYA SUDAH BERJAYA HILANG 24KG DLM MASA 8 BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...