Thursday, December 1, 2011

BUDAK maut kena BASUH ! acerrr GILE !!!


salam semua

terkedu akak membaca artikel ini .. aduhhhh dunia dah nak Qiamat , sungguh !! .. acer gilee ape masukkan anak dlm mesin basuh sebagai hukuman !! .. aduhhhhhhhhhhh hilang akal ape mak bapak budak nie .. bapa yg kurang siuman ke ?? huhuhuh sedihnyaaaaaaa x dpt nak bayangkan keadaan kanak2 yg berusia 3 tahun ini .. huhuhu akak duk bayangkan macam mana dia menangis ketakutan dan kesakitan .. 

ya allahhhhhh apalahhh nak jadi dunia skrg nie .. minta dijauhkan jiwa kita dari perasaan tidak siuman mcm nie .. mohon allah perlihara kita dan emosi kita dari membuat perkara2 yg x siuman ini ...

GAMBAR Bastien dan jambangan bunga yang diletakkan berhampiran kediaman keluarganya, semalam

PARIS: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun maut selepas bapanya memasukkannya ke mesin basuh dan menghidupkan suisnya sebagai hukuman.

Christophe Champenois, 33, dituduh mengikat tubuh kanak-kanak itu, Bastien yang telanjang bulat dan dimasukkan ke mesin basuh di kediaman keluarga terbabit dekat Paris. Champenois dikatakan ingin menghukum kanak-kanak itu selepas dia membuang lukisan rakan sekelasnya ke mangkuk tandas. Ibu Bastien, Charlene, 25, mengeluarkan anak lelakinya dan mendukung tubuh mangsa yang terkulai sebelum berkejar ke rumah jiran sambil memberitahu anak lelakinya itu jatuh tangga.

Jiran terbabit, Alice, menceritakan mengenai detik menyayat hati itu. “Saya mendukungnya dan berasa seperti boneka yang patah. Saya dapat rasakan degupan terakhir jantungnya. Charlene tidak bergerak dan mukanya merah padam. Dia tidak faham yang anak lelakinya sudah tidak bernafas lagi,” katanya.

Pasangan itu tetap mengatakan Bastien mengalami kemalangan dan jatuh tangga.

Bagaimanapun, anak perempuan pasangan itu yang berusia lima tahun mendedahkan adik lelakinya dikunci dalam mesin basuh dan ia bukan kali pertama berlaku.
Kadangkala dia dikunci dalam almari pakaian selama dua jam. - DM

sumber : hmetro

inilah akibat kalau diri dan emosi yg x dpt dikawal .. kalau nak marah sekalipunn pukul2 sudah lahh .. pukul punn berpada2 juga .. bagi kita org islam kenalah istirfar banyak2 , jgn beri syaitan menguasai jiwa kita sewaktu marah .. tapi bagi org bukan islam nie entah apa yg dia fikirkan .. walau sejahat mana anak kita , usah lah diperlakukan begini .. sedihh dan x kesian kahh ??

dan pada akak lahh anak2 nie kalau di marah dan dipukul selalu , akan membuatkan anak2 kita lebih memberontak .. bukan ke melentur buluh dari rebung nye .. memang kerenah anak2 nie banyak memeningkan kepala kita sbgai ibu bapa , adakalanya kita tension nak2 ibu2 kan .. adatlah tuu .. kita masa kecik punn , selalu memeningkan ibu bapa kita kan ?? sooo kenalah sabar kan .. kenapa sampai nak menyiksa dan akhirnya membunuh ! 

DUNIA oh DUNIA

41 comments:

  1. sedey nyer
    kijammmmmmm giler bapa tu
    kasi hukuman mcm dia buat kat anak dia juga
    uwaaaaa sedeyyyyyyy

    ReplyDelete
  2. memang dunia dah sampai ke penghujungnya kak...

    sob sob...sedih tul

    ReplyDelete
  3. Ya Allah..sedihnyaaa...
    nak myesal x guna..bila nafsu mguasai perasaan..gni la jd.. tlalu ikut perasaan... kesiannya..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah....takde hati perut langsung..huhu, kejam!

    ReplyDelete
  5. kesiannya...sanggup tu masukkan dlm mesin.apa la sgt bdk usia 3tahun tahu erti kehidupan tu..baru je nak kenal hidup dah jd gini =(

    ReplyDelete
  6. ya Allah, apa punya bapa cam tue? nak hukum anak pun tgk la cara dia.

    ReplyDelete
  7. bodoh mak bapak budak ni kan kak!! bengang aku bace cite ni kak..takde otak ape bapak die tu....tolol!

    ReplyDelete
  8. Kesiannye..
    napalah nak hukum anak macam tu..
    dah hilang akal pikiran ke bapak dia tu..giler..

    ReplyDelete
  9. Astaghfirullah..
    kejamnya manusia akhir zaman ni :(

    ReplyDelete
  10. Ya allh...kesiannya budak tu. Memang giler ah.

    ReplyDelete
  11. ya allah kejam nye.. kesian budak tu... baru 3 thn kot...

    ReplyDelete
  12. sanggup betul bapa budak tu kan kak... kejam sgt buat mcm tu... azab budak kak...

    ReplyDelete
  13. mmg gilerla parent tuh...
    ader ker sggup buh anak dlm mesin basuh...
    mmg bengong sgguh....
    yg sedih tu kak, sebaya dgn airel tuh...
    aduhai siannya....

    ReplyDelete
  14. x tau camner eB nk gambarkan perasaan eB biler bc nih. eB dh pening, mater dh berair, jantung sgt2 laju. x thn tgk kekejaman org giler. nauzubillah. lindungilah kami ya allah.

    ReplyDelete
  15. teruknya denda dia..mcm x berfungsi jer akal bapak dia..
    baik bg kt akak bdk comel tu..huhu

    ReplyDelete
  16. dasatnya...macam2 kejadian pelik skrg nih kan.

    ReplyDelete
  17. bodoh punye bapak..dia ingt dalam mein basuh tu keadaan nya macam main rolloer coster gamaknya..

    ReplyDelete
  18. pasni masukkan bapak tu ke mesin basuh plak.... pastu spin laju2

    ReplyDelete
  19. Budak kecik 3 tahun apa laa yg dia tahu..aduhai..bodoh punya mak bapak..

    ReplyDelete
  20. xleh baca sedih..napelah kejam sangat hukuman..

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum Ieda

    dunia dah tua....

    Wassalam

    ReplyDelete
  22. Bapa budak tu bengong + kejam!!!

    xsanggup dengar citer2 gini,...huhu

    ReplyDelete
  23. apa yg bijak sgt bapak dye ni?

    ReplyDelete
  24. sedihnya..
    apa la punya bapak mcm tu..tak de perasaan ke...

    ReplyDelete
  25. apa lah budak 3 tahun tu tau kan... xyah la bg hukuman sampai macam tu... last2 mak bapak nyesal x sudah.....

    ReplyDelete
  26. memang kejam betul.....bntang pun sayang pada anak....

    ReplyDelete
  27. alahai sampainyer hati.. ker dah mabuk tak sedar ...

    ReplyDelete
  28. Ya allah sedihnya , kalau nak menyesal pun dah tak berguna..

    ReplyDelete
  29. Ya Allah kak!! Ada akal ke x tuh.. Ya Allah!!!

    ReplyDelete
  30. kejam yg tak dpt digambarkan dgn kata2.Memang tak masuk akal betul bagi hukuman mcm tu dgn anak.aduhai kakieda, emo betul la bila baca kejadian yg mcm ni.

    ReplyDelete
  31. geleng kpala....alahai comel bdk tu!

    ReplyDelete
  32. kenapa begitu kejam.. binatang pon tak buat mcm tu..

    ReplyDelete
  33. DUNIA2.. TAK SANGGUP RASANYA BILA BERKAITAN DGN ANAK2 TERINGATKAN ANAK2 KITA SENDIRI

    ReplyDelete
  34. Ya Allah...semoga kita semua dilindungi dgn pekara2 sebegitu...

    ReplyDelete
  35. bapak dia mmg xwaras la

    ReplyDelete
  36. salam singgah & follow... mmg manusia akhir zaman ni dah xde perikemanusiaan.. mintalah kita dijauhkan dari sikap x berperikemanusiaan ni,

    ReplyDelete
  37. astarfirullahhhhh..gila apa.

    ReplyDelete
  38. kesiannyaa.....ntah hape2 leee

    ReplyDelete
  39. sedehnya......kesian budak tu....

    ReplyDelete

Komen apa sahaja , tapi janganlah sehingga menguris hati empunya blog ATAU sesiapa sahaja ye !
HAPPY BLOGGING & THANKS FOR COMMENT

Labels

Suke (845) Makan - makan (411) Renungan (388) Hiburan (288) macam - macam (283) family (274) anak-anakku (237) Dunia (219) artis (204) Wanita (195) Tentang Aku (181) Familly (138) sedih (120) Syukur (108) Tips Kesihatan (86) Kawan - Kawan (85) Blogger (65) Info (63) GA (56) Majlis Kawin (55) Holiday (51) sedap (48) Tahniah (43) Contest (41) Diet (40) anak (39) anak-anak (39) Lawak (37) putra muhd saiful zahrien (36) Herbalife (35) anak saudara (35) puasa (34) Bday (30) Raya (27) nuffnang (27) suami isteri (27) lelaki (26) blog (24) Teladan (23) Pelik (22) hari raya aidilfitri (18) Award (17) jalan-jalan (17) Kasihan (16) By Hubby (15) Rintihan (15) Petua (13) Tips (13) Tips Kekeluargaan (13) Tips kecantikan (13) nur amni adriana (13) tips anak - anak (13) Benci (12) Sakit (12) Tanggungjawab (11) putri nur fatin sabriena (11) Al-fatihah (10) ibu bapa (10) meninggal dunia (10) putri nur fatin amanina (10) Kad Ucapan (9) Kenangan (9) Segmen (9) Terharu (9) kehidupan (9) pekerjaan (9) perkahwinan (9) awana kijal terengganu (8) berpuasa (8) tragedi (8) Bangga (7) Bloglist (7) Kagum (7) amalan (7) hari raya aji (7) kasih sayang (7) Tak Maafkan (6) cantik (6) kelebihan puasa (6) remaja (6) terima kasih (6) tips ibu mengandung (6) Perayaan (5) ULANGTAHUN (5) ayah (5) beriadah (5) menang (5) pemimpin (5) ustaz azhar idrus (5) Berangan (4) Friends (4) Hadiah (4) akhir zaman (4) hari bapa (4) pelajaran (4) persoalan hati (4) sekolah (4) Hari Ibu (3) Outing (3) mandi manda (3) panduan utk anak (3) biskut raya (2) keluarga (2) motivasi diri (2) ustaz Don Daniyal (2)

HUBUNGI SAYA KERANA SAYA SUDAH BERJAYA HILANG 24KG DLM MASA 8 BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...