Tuesday, August 23, 2011

Memang Perampas - walau pedih harus di telan


salam semua

naluri wanita , isteri dan ibu akak nie tetap merasa sedih dan kasihan kepada bekas isteri artis ini .. x mahu cakap banyak kerana risau dan khuatir semua ini mgkin akan berlaku kepada diri kita sendiri .. renung2kan lah keperitan seorang yg bernama isteri & ibu bila mana hati mereka dilukai dan dihancurkan .. subhanallahhh mohon dijauhkan kita semua dari dugaan allah yg sebegini terutama di bulan2 mulia ini .. aminnnn

Artis Itu Memang Perampas - Bekas Isteri Joey


Sebagai seorang wanita, apa agaknya tanggapan kak Amy mengenai punca yang membawa kepada perubahan Joey?

Manusia diberikan akal untuk berfikir. Tapi kerana nafsu, manusia boleh hilang pertimbangan. Entahlah, saya pun pelik, perempuan tu masih muda dan ada rupa, tapi kenapa dia nak sangat dengan suami orang? Saya percaya ramai lagi lelaki bujang, kacak dan kaya yang mahu dekati Watie, tapi kenapa dia pilih Joey? Sudahlah suami orang, Joey tu pun bukannya kacak, bukannya artis yang berduit, jadi apa sebenarnya yang perempuan itu cari? Fikirlah sendiri. Mujurlah saya ni boleh berfikir dengan waras dan tak ikut emosi. Sekarang ini, kalau boleh, saya tak nak tahu dan tengok di surat khabar mengenai kisah mereka berdua. Kalau boleh bayang-bayang mereka pun saya tak mahu tengok.

Ada apa-apa lagi pesanan untuk wanita lain di luar sana?

Saya tak layak nak beri nasihat pada orang tetapi kalau berkawan dengan suami orang, fikirlah baik-baiknya. Macam mana kalau ia terjadi pada diri mereka sendiri? Sejauh mana mereka boleh tanggung seksa dan peritnya bila rumah tangga hancur? Paling penting, fikirkanlah nasib anak kecil yang akhirnya hilang kasih sayang seorang bapa kerana angkara anda yang berlandaskan nafsu semata.


petikan : abang NARA

berfikirlah secara logik akal dan fikiran , sesungguhnya kehancuran mahligai  yg dibina bukanlah sesuatu yg seronok atau boleh dibanggakan  .. dan kenapa setiap kali mahligai itu hancur , kita harus salahkan takdir dan mengatakan sudah takdir .. sedangkan manusia diberikan akal dan fikiran oleh allah utk menilai yg baik dan yg mana buruk .. dia hanya menentukan apa yg diminta oleh hamba2nya .. wallahualam

21 comments:

  1. perkara yang paling di takuti oleh setiap manusia yang bergelar isteri...semoga rumahtangga yang kita bina..akan kekal buat selamanya...

    ReplyDelete
  2. mintak2 kite semua dijauhi perkara2 mcm ni...biar la kekak sehingga akhir hayat...

    kesian kat anak2...

    ReplyDelete
  3. semoga kita ambil iktibar di bulan mulia ini :-)

    ReplyDelete
  4. minta2 kita semua dijauhi la dari benda ni...

    ReplyDelete
  5. Dunia artis...mcm2...nk komen pun takut...mintak2 la kita dijauhi dr perkara2 yg mcm2 ni..

    ReplyDelete
  6. kesian anak2 yg masih kecil..

    ReplyDelete
  7. ai paling benci org yg merampas hak orang laen...maybe thyeols akan bahagia kejap lepas tue tahu la langit x selalunyer cerah...

    ReplyDelete
  8. Sokong,,

    Tu la kak..manusia lemah selalu gunakan alasan..dah takdir..macam menyalahkan allah secara impliedly..

    Buat watie tu..alahaaiiii percaya la kalo sesuatu rumahtangga n hubungan dibina atas airmata org lain..compom takkan lama..kalo nadi pun,akan ade yg tak kena kelak;)
    Selalu kes2 shariah kami membuktikannya;)

    ReplyDelete
  9. Lagi ngok ngek kalau yang merampas tu kata sy bukan punca diorang bercerai..hampeh!

    ReplyDelete
  10. tu la kan....hurm..ramai yg bujang tapi berkenan yg tang tu jugak...

    ReplyDelete
  11. bkn stakat perempuan,lelaki yg dah berkahwin pn kena sama2 tahu batas diorg.

    ReplyDelete
  12. Moga kita semua dilindungi dari ujian sebegini kak..

    ReplyDelete
  13. minta2lah kita dijauhi dr perkara sebegini..sian kat anak bini..

    ReplyDelete
  14. ish takut bab ni kak...satu jek la mintak, moga2 keluarga kite tak kene mcm ni....takut la...semoga sume kuat iman, baik isteri atau suami..

    ReplyDelete
  15. moga di jauhi perkara seperti ini... takoott... apapun ingat anak2 jer..

    ReplyDelete
  16. jangan bagi muka pada wanita perampas...

    ReplyDelete
  17. ntah la kak..susah nak ckp..minta2 la family intan dijauhkan perkara2 mcm tuh.. ;(

    ReplyDelete
  18. dijauhkan dr sume ni..moge menjadi iktibar pade sume

    ReplyDelete
  19. Kadang x faham la dalam banyak2 lelaki dalm dunia nie kenapa laki orang juga dia nak..

    ReplyDelete
  20. Kakak tak kenal mereka ini. Ketinggalan betul kan kakak. Tapi moga kita jadikan iktibar...

    ReplyDelete
  21. usia perkahwianan akak telah memjejak 21 thn...Akk bersykur..bila kwan2 mengatakan akk pasagan yg bahagia...akk ia kan tanpa rasa bongkak...jawapan akk..Aku bahagia sehingga Setakat hari ini...esok dan lusa belum aku ketahui...dan aku bermohon agar tetap akan bahagia sehingga akhir hayat kami...InsyaAllah..

    ReplyDelete

Komen apa sahaja , tapi janganlah sehingga menguris hati empunya blog ATAU sesiapa sahaja ye !
HAPPY BLOGGING & THANKS FOR COMMENT

Labels

Suke (845) Makan - makan (411) Renungan (388) Hiburan (288) macam - macam (283) family (274) anak-anakku (237) Dunia (219) artis (204) Wanita (195) Tentang Aku (181) Familly (138) sedih (120) Syukur (108) Tips Kesihatan (86) Kawan - Kawan (85) Blogger (65) Info (63) GA (56) Majlis Kawin (55) Holiday (51) sedap (48) Tahniah (43) Contest (41) Diet (40) anak (39) anak-anak (39) Lawak (37) putra muhd saiful zahrien (36) Herbalife (35) anak saudara (35) puasa (34) Bday (30) Raya (27) nuffnang (27) suami isteri (27) lelaki (26) blog (24) Teladan (23) Pelik (22) hari raya aidilfitri (18) Award (17) jalan-jalan (17) Kasihan (16) By Hubby (15) Rintihan (15) Petua (13) Tips (13) Tips Kekeluargaan (13) Tips kecantikan (13) nur amni adriana (13) tips anak - anak (13) Benci (12) Sakit (12) Tanggungjawab (11) putri nur fatin sabriena (11) Al-fatihah (10) ibu bapa (10) meninggal dunia (10) putri nur fatin amanina (10) Kad Ucapan (9) Kenangan (9) Segmen (9) Terharu (9) kehidupan (9) pekerjaan (9) perkahwinan (9) awana kijal terengganu (8) berpuasa (8) tragedi (8) Bangga (7) Bloglist (7) Kagum (7) amalan (7) hari raya aji (7) kasih sayang (7) Tak Maafkan (6) cantik (6) kelebihan puasa (6) remaja (6) terima kasih (6) tips ibu mengandung (6) Perayaan (5) ULANGTAHUN (5) ayah (5) beriadah (5) menang (5) pemimpin (5) ustaz azhar idrus (5) Berangan (4) Friends (4) Hadiah (4) akhir zaman (4) hari bapa (4) pelajaran (4) persoalan hati (4) sekolah (4) Hari Ibu (3) Outing (3) mandi manda (3) panduan utk anak (3) biskut raya (2) keluarga (2) motivasi diri (2) ustaz Don Daniyal (2)

HUBUNGI SAYA KERANA SAYA SUDAH BERJAYA HILANG 24KG DLM MASA 8 BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...