Thursday, July 28, 2011

BERTUNANG & putus


salam semua

hermmmmmmmmmmm apa nak kata .. dugaan bertunang nie x sama .. ada yg sehingga putus tunang , ini semua dugaan dari allah .. org tua2 cakap bertunang nie darah manis .. ye ke ?? ada betulnya .. dlm bertunang nie ada je yg x kena .. mgkin syaitan dia besar sikit kuuut berbanding yg belum bertunang ! ekekek .. 

yelahh .. kalau tidak x kan org tua2 nasihat , x elok tunang lama2 .. dugaan dia lebih hebat dari berkahwin nie .. hermmmm ada kebenarannya juga , bila baca kes elia dan khairul fahmi nie ... harap dia kuat harungi dugaan dlm bertunang ini .. sama2 kita renungkan ..


Dahlia Teck Yang Dikatakan Mempunyai Hubungan Dengan Khairul Fahmi?

boleh tahan cun minah nie eheksss

Benar atau tidak wanita di atas benar-benar mempunyai hubungan dengan Khairul Fahmi tidak dapat disahkan. Ini adalah info daripada sumber-sumber yang dimaklumkan di atas. Berdasarkan luahan Facebook Jejari Runcing di bawah, nampak memang benar hubungan mereka berdua ada isu tersendiri.


sumber : abang NARA

akak pernah bertunang .. tunang selama 6 bulan sebelum perancangan berkahwin .. tapi sayang putus di tengah jalan .. rupa2nya ada tanda ye kita x der jodoh dengan tunang kita tuu .. mgkin secara kebetulan .. 


cincin pertunangan kami x muat di pakai di jari yg sepatutnya .. akak terpaksa pakai di jari tangan kiri .. itu kami masih belum sedar .. 

satu lagi bila salah satu barang hantaran iaitu kek , penutup kek retak di tengah2 dalam perjalanan sampai ke rumah akak .. 

dan yg paling ketara adalah sirih junjung pemberian pihak lelaki , pihak kami pulangkan dengan sirih2 nya sekali ( kami x tahu siapa yg pulangkan ) .. sepatutnya sirih dan pinang di ambil oleh pihak perempuan dan hanya dipulangkan tepak nya sahaja ... kebetulan kannnn ??


semua ini ketentuan allah .. dia maha mengetahui ..
kini tunang akak tuu dah bahagia punn mcm akak .. dia kawin dengan sepupunya selepas putus dengan akak .. kami pernah berjumpa , masa itu akak tengah sarat mengandungkan amanina .. dan dia sewaktu itu sudah punn mempunyai anak .. :)) alhamdulillah kami sama-sama bahagia dan x pernah bermasam muka serta menganggap semua ini adalah ketentuan darinya ...


ps : apa2 pun kita doakan harimau melaya berjaya menebus maruah negara bila menentang singapura malam ini .. sama2 kita doakan agar mereka bersemangat kembali ... insyaallahh , entah dpt tgk ke tidak akak nie huhuhuh





Jom Jana Pendapatan dengan klik HEARTBEAT

42 comments:

  1. org popular cam khairul fahmi tu..lagi lah besar dugaan dan cabarannya.

    ReplyDelete
  2. putus tunang..arghhh...sgt2 sedih...

    sampai skang masih terigt2 bekas tunang..huhu...

    skang dia da bahgia ngan pompuan pilihan hati..pompuan yg sebabkan kitorg putus tunang...

    waaa..akak sgt2 tabah kannn...sy??hmmm...masih berdendam..sampai ke mati saya takkan maafkan dia...

    ReplyDelete
  3. takpe kak,anggap itu sejarah masa lalu..skrg akak dah bahagia bersama anak2 dan suami tercinta =)

    tp dugaan org glamer mcm ni lg kuat huhu..

    ReplyDelete
  4. ada HARGA yang perlu di bayar bila dah fofoler ni....dugaan sana nini nak jadi pencinta yang stia cukup sukar...ai harapkan kesudahan yang baik buat mereka

    ReplyDelete
  5. APA2 PON JODOH DITANGAN TUHAN.. ADAKALANYA BILA SORANG TU DH TINGGI KEDUDUKANNYA..MULA LUPA PD BYK Y SLALU BERADA DISISINYA... APATAH LG BILA JMPA Y LG CNTIK & SEKSI..SMUANYA TGODA..

    MCM KES NABIL DULU..TP PPISAHAN DIA BTL2 MBAWA RHMAT DLM KHIDUPAN IRMA KAN..ITULAH Y TSURAT D SEBALIK KEJADIAN... SEMUANYA PERANCANGAN TUHAN Y LBH MGETAHUI.

    ADA JODOH..ADALAH TU

    ReplyDelete
  6. betul2, ade harga yg perlu dibayar bila dh jadi org popular tu

    ReplyDelete
  7. ader gak baca kt abg nara semlm nih kak...
    tulah kan... dugaan org bertunang nih byk...
    sbb tuh org tua tak bg tunang lama2....

    ReplyDelete
  8. kalau betullah hal ni..kesiann diaa...
    dia bersama org tu sejak org tu belum fames meletup2 lg..tup2 disambar org lain...huhuhu...manusia tlglah jgn mudah lupa diri bila dh berada di atas tu...

    ReplyDelete
  9. macam2 kan....tapi ketentuanNYA..kita hanya mampu merancang....tapi eida sangat takut dengan perpisahan cam tue kak....

    ReplyDelete
  10. sape khairul fahmi tu kak..

    ReplyDelete
  11. Jangan salahkan orang lain bila sakit itu kita yang cari...

    ReplyDelete
  12. haha Pemian Bola rupanya...

    ReplyDelete
  13. aduhai.. memang sedihla kalo baca cerita macam ni. betul la orang kata, masa bertunang ni macam-macam boleh jadi..

    ReplyDelete
  14. dah glamer ni mcm2 la, tmbh2 plk ada rupa hencem skit...

    Sy dulu btunang 2 thn, jarak jauh plk tu, suami d KL sy d Penang, tp alhamdulliah jodoh kami kuat, anak 3 dah skrg ha...hehe

    ReplyDelete
  15. Adoi macam-macam la kan..dulu manis mulut cakap xkan berubah apa pun harap dapat setel sebaik mungkin dan harap xjejas prestasi KF jaga gawang malaysia malam ni la..risau ni huhu

    ReplyDelete
  16. maybe akak ada dgr @ tk cite pasal sy, wallahualam. tapi hakikatnya perkara ini berlaku dlm hidup sy. 42 hari sblum hari pernikahan [28 Mei 2011) sy terima sms dr bekas tunang, mohon maaf trpaksa memutuskan pertunangan. Persiapan hampir 85% siap, kad jemputan hanya utk diedarkan kpd sanak saudara & rakan2. Apa yg sy mampu buat, SABAR & REDHA. ini ketentuan ALLAH SWT. Semua perasaan ada, kesakitan, kemurungan yg ditanggung oleh sy sendiri, hanya ALLAH shj yg tahu. Sehingga ke hari ini sy telah kembali normal spt sediakala.Semoga ada rahmat di sebalik kejadian. Life must go on... doakn utk sy selalu kak.. Miss u.

    ReplyDelete
  17. sy jugak penah putus tunang.*cool&relax jer*

    alah tp takde hal lah nnt ada yg lain boleh buat pengganti tak gitu? hehee

    ReplyDelete
  18. kalau sama-sama bahagia tak pe kak, takut sorang je bahagia...yg tak bahagia tu dok kacau lak..adehhh

    tpi klu betul la si apek ni buat hal, mmg kena hempuk je...hampesss sungguh!

    ReplyDelete
  19. kita mmg xtau apa punca nya kn..tp dlm kes ni khairul fahmi kena matang berfikir..jgn mudah lupa diri..yg pompuan ni plak, erm as a girl kita cuba la respek kaum kita sendiri kn..klu kita buat org cemtu (kaco hubungan org) xmustahil akn dtg org len akn kaco hubgn kita..hukum karma beb! =.=

    hope x terjejas game mlm ni..amin~ =)

    ReplyDelete
  20. mcm banyak tanda2 pula dlm kes pertunangan akk yer..betul kak, masa tunang ni mmg mcm2 dugaan yg kita kena tempuh, tp stp satu yg terjadi, pasti ada hikmahnya

    ReplyDelete
  21. kdg2 petanda tu dtg cume kite x prasan kn? tp ape pn, kite doa la yg tbaik utk dorg....

    ReplyDelete
  22. kita pakat2 doa je lah....ni lum jadi retis lg...kalau dah jadi...harus lg poning...

    ReplyDelete
  23. Mungkin semua itu kebetulan jer Ieda dan mungkin juga suratan putusnya pertunagan kamu dahulu..

    Kisah mawi berulang semula...setelah fofular gitu....

    ReplyDelete
  24. jadi takut pulak bila dgr kes tunang putus kawen cerai ni.. harap2 dijauhkan dari perkara2 camtu n dijauhkan dari biadab kpd org tua..

    ReplyDelete
  25. kdg2 putus tunang tu lebih baik dari makan hati lepas kawen...semua yg terjadi ade sebabnye...kan????

    ReplyDelete
  26. laa dh retak ke hbngan diorang ni...
    tu la blum apa2 dh nk publish kt umum,apa2 pun mlm ni mbe apek yg jg gol...hrp2 dia fokus laa

    ReplyDelete
  27. ooo ada petanda2 jugak ye .. saya bertunang 5 bulan alhamdulillah jadi kawen tp betul la masa bertunang byk dugaaan kita kena sabar n keras hati .. ye la.. syaitan kan tak suka anak2 cucu adam bersatu secara halal...

    Kes elia n KFCM tu .. no komen la.. pasal elia tu pun suka heboh2 sgt macam nak bangga sangat dpt tunang ngan KFCM .. bukan kutuk tapi lain kali kalau benda bukan sah jd hak milik kita kita jgnlah tunjuk2 sgt... tp harap2 .. kekal la depa ni.... tp yg org ke 3 tu cun jugak errrkkkk.....

    ReplyDelete
  28. @MiYOKO SuKi jgn di ingat kisah lama dikkk .. kita cuba mulakan yg baru ... x baik berdendam tau ! :))

    ReplyDelete
  29. @Pepel BoNda AmaNi semua org x nak dik huhuhuh :)

    ReplyDelete
  30. @ratusiput aduhh dikkk ekekekek
    penjaga gol kebangsaan yg menjadi kegilaan ramai sbb wajah dia macam pelakon korea .. ( x ancemm punn mcm cinaeeee ) lalalallala erkkkk

    ReplyDelete
  31. @kakcik alamakkk betul lahh kakak ! :))

    ReplyDelete
  32. @M.I.A ya allah dikkk setiap yg berlaku ada hikmah yg telah allah janjikan .. kita kena percaya itu .. percaya allah sentiasa ada bersama kita yg kecewa dan sentiasa memohon keredhaan dia .. insyaallah dikk ..
    lupakan yg lama dan jgn kenang2 kan lagi ok ..

    percayalah dia bukan utk kita .. ada yg lebih baikkkk dik .. insyaallahhh banyak kan berdoa ..

    ReplyDelete
  33. @mamaNoriz sini.. yerlahhh ..
    tapi kan akak risau kalau kita hanya dengar dari sebelah elia je .. kang sebelah fahmi pula lain .. takut elia nak tu dan ini .. memaksa fahmi .. si fahmi tgh serabut dgn bola layie .. sure serba x kena kan .. huhuh

    apa2 biar mereka settlekan dan kita peminat lihat dan doakan yg terbaik kan :)

    ReplyDelete
  34. @YanaMIB tu lahh .. yg risau nie .. jgn jejaskan tumpuan dia bermain udah ..

    ReplyDelete
  35. @Eye_nee aah kan kak .. ekkeke saya redho je kak .. tapi tulah .. :))

    bila fikir2 kan aah kisah mawi terjadi layie ..

    ReplyDelete
  36. @ejulz yerlah dikkk .. tul tuuu :)
    minta dijauhkan dari biadap ngan org tua nie ... :))

    ReplyDelete
  37. @halila Ibrahim hermm tul tu dik .. akak pelik gak sbb si elia tuu masa mula2 tuu duk canang sana sini kan , bahagia dia sahaja yg tahu .. tapi tulah masa tuu kita x leh cakap lebih melainkan doakan yg terbaik buat dia .. supaya dia sampai ke jinjang pelamin

    bila jadi mcm nie .. dia juga yg hebahkan dlm fb kisah sedih dia ... haa bukan ker menganggu kerja fahmi nanti .. takut hilang fokus fahmi tuu ..huhuhuh

    ReplyDelete
  38. ye kak.. adik ipar saya sebelum ke rumah pompuan, bekas cincin dari kristal terbelah dua... tekejut kami, sudahnya tak kekal lama. yg pompuan tu pun dah kawin lain pun skang ni

    ReplyDelete
  39. kekadang masa kejadian [putus tunang] kita tak dpt nmpk hikmahnya.. bersabarla.. insyaallah kejadian itu menjadi kenangan yg terindah lak kan... mana kita tau apa nak jd kemudian hari..:)

    ReplyDelete
  40. hurm,,, 2 la. pasal khairul fahmi dn elia ni. br j sy tahu. ketinggalan betol.
    wah... kisah putus tunang akak ni buat bulu roma sy bdiri

    ReplyDelete
  41. saya xda pengalaman macam akak tapi masa bercouple tu ada la.. ayah xizin teruskan.. nasib baik dgr cakap.. skrg baru sedar mmg dia xsesuai. Rupanya jodoh dgn yg lain yg lebih baik dr itu.. alhamdulillah..

    ReplyDelete

Komen apa sahaja , tapi janganlah sehingga menguris hati empunya blog ATAU sesiapa sahaja ye !
HAPPY BLOGGING & THANKS FOR COMMENT

Labels

Suke (845) Makan - makan (411) Renungan (388) Hiburan (288) macam - macam (283) family (274) anak-anakku (237) Dunia (219) artis (204) Wanita (195) Tentang Aku (181) Familly (138) sedih (120) Syukur (108) Tips Kesihatan (86) Kawan - Kawan (85) Blogger (65) Info (63) GA (56) Majlis Kawin (55) Holiday (51) sedap (48) Tahniah (43) Contest (41) Diet (40) anak (39) anak-anak (39) Lawak (37) putra muhd saiful zahrien (36) Herbalife (35) anak saudara (35) puasa (34) Bday (30) Raya (27) nuffnang (27) suami isteri (27) lelaki (26) blog (24) Teladan (23) Pelik (22) hari raya aidilfitri (18) Award (17) jalan-jalan (17) Kasihan (16) By Hubby (15) Rintihan (15) Petua (13) Tips (13) Tips Kekeluargaan (13) Tips kecantikan (13) nur amni adriana (13) tips anak - anak (13) Benci (12) Sakit (12) Tanggungjawab (11) putri nur fatin sabriena (11) Al-fatihah (10) ibu bapa (10) meninggal dunia (10) putri nur fatin amanina (10) Kad Ucapan (9) Kenangan (9) Segmen (9) Terharu (9) kehidupan (9) pekerjaan (9) perkahwinan (9) awana kijal terengganu (8) berpuasa (8) tragedi (8) Bangga (7) Bloglist (7) Kagum (7) amalan (7) hari raya aji (7) kasih sayang (7) Tak Maafkan (6) cantik (6) kelebihan puasa (6) remaja (6) terima kasih (6) tips ibu mengandung (6) Perayaan (5) ULANGTAHUN (5) ayah (5) beriadah (5) menang (5) pemimpin (5) ustaz azhar idrus (5) Berangan (4) Friends (4) Hadiah (4) akhir zaman (4) hari bapa (4) pelajaran (4) persoalan hati (4) sekolah (4) Hari Ibu (3) Outing (3) mandi manda (3) panduan utk anak (3) biskut raya (2) keluarga (2) motivasi diri (2) ustaz Don Daniyal (2)

HUBUNGI SAYA KERANA SAYA SUDAH BERJAYA HILANG 24KG DLM MASA 8 BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...